Om LindeDagen
LindeDagen arrangeras varje år sedan 2015 av Lindesbergs Rotaryklubb med stöd av medarrangörer och utställare.
LindeDagen är en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg:
Målgrupper & syften/mål för besökare på LindeDagen:
Invånarna i Lindesbergs kommun: Att skapa kännedom om och stolthet över vår kommun för att göra lindesbergare till ambassadörer för sin kommun + att ha lite roligt under trivsamma former.
Inpendlare till Lindesbergs kommun: Att skapa intresse och motivation för att bli inflyttare - genom att upptäcka hur roligt och trevligt vi har det i Lindesberg.
Målgrupper & syften/mål för utställare på LindeDagen:
LindeDagens digitala mediekanaler:
Från Lindessjön Runt-dagen till LindeDagen
LindeDagen har utvecklats till en bred och gemensam marknadsföring av hela Lindesbergs kommun – inte bara Lindessjön Runt. Genom LindeDagen bidrar Lindesbergs Rotaryklubb till att göra Lindesberg lite bättre att jobba, leva, bo och verka i.
2015: Vi håller Lindesberg i rörelse (Lindessjön Runt)
2016: Lindessjön Runt Dagen
2017: LindeDagen
2018: LindeDagen
2019: LindeDagen
LindeDagen 2019
LindeDagen 2018
LindeDagen 2017
LindeDagen - en del i marknadsföringen av Lindesberg
Platsvarumärket Lindesberg skapas av alla vi som bor och verkar i Lindesbergs kommun. Våra tankar, åsikter och kunskaper om platsen skapar en bild som vi hela tiden kommunicerar till vår omvärld. Det vi förmedlar till omvärlden avgör om människor vill besöka, bo eller etablera företag här. De platser som lyckas förmedla en tydlig, äkta och positiv bild, blir också attraktiva. Varumärkesplattformen har sex profilområden som extra viktiga - Idrott, Kultur, Natur, Handel & Service, Industri & Företagande och Leva & bo. Läs mer om platsvarumärket Lindesberg >>